Çinli otomobil üreticisi Chery, 5 yıl aranın ardından Türkiye pazarına dönüyor

Çinli araba üreticisi Chery’nin, 5 yıl ortanın akabinde Türkiye pazarına yine giriş yapacağı belirtildi.

Habertürk’ten Yiğitcan Yıldız’ın haberine göre, Türkiye pazarına birinci olarak 2008’de giren, ama umduğunu bulamayınca 2017’de pazardan çıkma kararı alan Çinli araba üreticisi Chery, 5 yıllık bir ortanın akabinde Türkiye’ye geri dönmeye hazırlanıyor. Çinli üretici, birinci etapta üç farklı SUV modeli Türkiye’ye getirirken, satışlara ise bahar aylarında başlayacak.

“Türkiye iki kimliğe sahip”

İstanbul’da gerçekleştirilen bir tertipte markanın gelecek planlarını anlatan Chery Türkiye Başkanı Fenghuo Si, “Chery, son yıllarda Ortadoğu ve Batı Asya pazarlarında başarılı satış performansları sergiliyor. Aynı zamanda Avrupa Birliği pazarına resmi girişi için etkin hazırlıklar yaparak globalleşme atılımını hızlandırmaya da devam ediyor. Türkiye, hem Asya hem Avrupa’da yer alıyor. Ayrıca hem Avrupa Birliği adayı hem de NATO üyesi olmak üzere iki kimliğe sahip. Coğrafik avantajları ve büyüyen iktisadıyla Türkiye, Chery için her vakit ehemmiyet verdiği stratejik bir pazar oldu ve Chery’nin Avrupa pazarına girmesi için bir köprü vazifesi de görüyor” dedi.

Chery Türkiye Başkanı Si, Chery’nin küreselleşme seyahatine çıkan birinci Çinli araba markası olduğunu vurgulayarak, “Beş global Ar-Ge merkezi, 10 fabrika ve Çin dışında bin 500 satış ve servis noktası bulunuyor. Chery’nin global satış hacmi 2,35 milyon yurt dışı olmak üzere 11,1 milyon adedi aştı” sözlerini kullandı.

Haberde belirtilen ayrıntılara nazaran, Chery, Türkiye’ye birinci etapta yalnızca akaryakıtlı motora sahip arabalarını getirme kararı aldı. Yapılan açıklamaya nazaran, Tiggo 7 Pro, Tiggo 8 Pro ve Omoda 5 modellerini bahar aylarında satmaya başlayacak Çinli üretici, her üç modelini de 1,6 litre akaryakıtlı motor ve yedi ileri otomatik şanzıman ile donatacak.

 

 

 

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir