T24 Haber Merkezi
Ticaret Bakanlığı, ‘Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’ ile birinci etapta 300 binden fazla takipçiye sahip toplumsal medya etkileyicilerine (influencer), pazarlama bağlantısında dikkat etmeleri gereken yasal ve etik prensiplere ait eğitim verileceğini açıkladı.
DHA’nın Bakanlıktan yapılan açıklamadan aktardığına nazaran, “Günümüzde dijitalleşmenin ve toplumsal medya kullanımının artışıyla birlikte toplumsal medya mecraları üzerinden yapılan reklam ve paylaşımların tüketicilerin tüketim alışkanlıklarını ve satın alma tercihlerini direkt etkilediği görülmektedir. Deneyim etmekte olduğumuz bu dijital gelişmeler; tüketicilerimizin toplumsal medya reklamları yoluyla daha fazla mağdur edilmesi riskini de beraberinde getirmektedir. Ticaret Bakanlığı’mızca hem tüketicilerin toplumsal medya platformlarında en uygun halde korunması hem de reklam verenlerin daha sağlıklı ticari bir bağlantı kurabilmesi amacıyla; Ticaret Bakanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Reklam Özdenetim Kurulu iş birliğiyle ‘Sorumlu Toplumsal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’ hayata geçirilmiştir” denildi.
16 Ekim’de Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin konut sahipliğindeki eğitim programına ilişkin, Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Nezareti Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam bölümü temsilcileri ve kamuoyunda ‘influencer’ olarak bilinen ve takipçi sayılarıyla etkileyici güçleri yüksek toplumsal medya etkileyicilerinin iştirakiyle tanıtım toplantısı düzenlendiği belirtildi.
1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze eğitim
Açıklamaya nazaran; tüketici haklarından vergi mevzuatına, toplumsal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda şahsî dataların korunmasına kadar geniş bir yelpazede aktüel bilgilerin aktarılacağı ‘Sorumlu Toplumsal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’ ile toplumsal medya etkileyicilerinin daha şeffaf, muteber ve etik bir reklam anlayışını benimsemesi amaçlanıyor. Birinci etapta 300 binden fazla takipçiye sahip toplumsal medya etkileyicilerinin katılabileceği eğitim programında, toplumsal medya etkileyicileri pazarlama irtibatında dikkat etmeleri gereken yasal ve etik unsurları öğrenme fırsatı bulacak. Birincisi 25 Kasım’da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapılması planlanan eğitimi tamamlayan iştirakçilere, iştirak dokümanı verilecek ve isimleri Reklam Özdenetim Heyeti’nin internet sitesinde yayımlanacak. Böylece yasal, etik ve sorumlu pazarlama bağlantısı kıymetlerini destekleyen toplumsal medya etkileyicileri, markaların gözünde de kendilerini farklı kılacak.
Açıklamada, “Sorumlu Toplumsal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’ ile toplumsal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli şuurun kazandırılması ve böylelikle tüketicilerin gerçek bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesi amaçlanmakta olup klasik mecralarda olduğu üzere dijital mecralarda da tüketicilerimizi en üst seviyede korumak için gerekli çalışmalar bakanlığımızca hassasiyetle yürütülmektedir” denildi.
Günün öne çıkan haberleri… TIKLAYIN – Hem Baba Vanga hem de Nostradamus 2025 için tıpkı kehanette bulunmuş! TIKLAYIN – Süratle yayılan ve dinozor yumurtasına benzeyen dev bir tıp, kanala takılmış halde bulundu; bilim insanları şaşkın TIKLAYIN – Kutup ayılarının bölmesine atladı, parçalanmaktan son anda kurtarıldı! TIKLAYIN – Gülben Ergen, serumlu fotoğrafını paylaştı: “Hayatımda bu derece ağır ve sıkıntı bir şey yaşamadım” TIKLAYIN – Ertuğrul Özkök: NYT niçin Devlet Bahçeli’nin bugüne kadar çekilmiş en hoş fotoğrafını yayınladı? |
34 yaşında “Siyaset çok ismi bir hayat” demişti; işte Donald Trump’ın çalkantılı siyasi hayatı
|