Güvenlik vazifelisi Muhammed Ülgür, Yakutiye ilçesindeki bir otomotiv bayisinden 1 milyon 180 bin lira ödeyerek hafif ticari araç satın aldı.
14 Eylül’de aracını teslim almaya giden Ülgür, kapılarının dışa çıkık olduğunu fark ederek durumu yetkililere bildirdi.
Görevli, ‘Bir vida sıkılacak, serviste yaptıralım’ diyerek aracı servise götürdü. Bir mühlet sonra geri dönen misyonlu, servisin ağır olduğunu belirterek aracı teslim almasını, arızanın giderilmesi için hafta içi gelmesini istedi.
Aracıyla bayiden ayrılan Ülgür, 19 Eylül günü tamir için tekrar bayinin servisine gitti.
Kaporta ustalarının aracın her iki kapısının sökülerek tamir edilebileceğini söylemesi üzerine Muhammed Ülgür, bunu kabul etmedi. Kapıların sökülmesi halinde aracın özgünlüğünü kaybedeceğini münasebet gösteren Muhammed Ülgür, firmadan değişim talebinde bulundu.
Bayi yetkililerinin olumsuz yanıtı üzerine ilgili markanın Türkiye distribütörüyle de görüşen Muhammed Ülgür, aracının değiştirilmesini bir defa daha talep etti.
Distribütör yetkilisi değişim yapmayacaklarını ve Ülgür’ün isimli mercilere müracaat edebileceği yanıtını verdi. Ülgür, bayi ve distribütörden gelen olumsuz karşılıklar üzerine tüketici mahkemesine müracaatta bulundu.
Erzurum’da bir firmadan sıfır olarak satın aldığı aracın kapılarındaki kusuru birinci anda tespit ettiğini belirten Muhammed Ülgür, “Kapılar dışarı gerçek çıkıktı. 2-3 milimlik oturmuyor ve kapılar tam kapanmamış üzere görünüyordu. Aracı aldığım arkadaşa söyledim, ‘Hemen serviste yaptırıp geleyim’ dedi. Geri geldiğinde ‘Siz bu aracı teslim alın, şu anda serviste yoğunluk var, hafta içi gelin ben hallettireceğim’ dedi. Samimiyetlerine güvenerek gittim. Perşembe günü tekrar gittim servise indik, kaportacı arkadaşlar baktı. Her iki kapının da büsbütün sökülerek ayar olacağını söylediler. Ben de doğal ki sıfır araç almışım niçin sökülüyor? Yarın öbür gün aracı satsam, ekspere gitsek sök-tak çıkmış olacak. Sök-tak çıktığı vakit da alacak kişi fiyatı kırmaya çalışacak ya da almaktan vazgeçecek bu da benim için ziyan. Sıfır araç almışım sonuçta aracın yenisini talep ettim. İlgili firmanın, ilgili markanın Türkiye distribütörünü aradım. Beni haklı buldular. Erzurum bayisindeki hanımefendiyle görüştüklerinde aracın sorunlu olduğunu belirterek, ‘Siz niçin denetim etmeden aracı satıyorsunuz? Muhammed Bey’in sorununu çözün’ dediler. Bayi yetkilisi, ‘Tamam gidin, cuma günü görüşürüz, ben size haber veririm’ dedi. Sabah aradığımda ‘İstediğiniz isimli mercilere müracaat yapabilirsiniz, biz bu aracı değiştirmiyoruz’ denildi. Hatta kendileri, ‘Biz fabrikayla da görüştük, öbür araçlarınız da problemli geliyor’ diyerek, birebir sıfır araçların sorunlu geldiğini söylediler. Türkiye distribütörü de demiş ki, ‘Gidip isimli mercilere müracaat yapsın’. Ben araçtan rahatsız oldum. Severek aldığım bir araçtı. Alalı bir hafta olmadı, nefret ettim, araçtan. Aracı park ettim, duruyor, binmiyorum. Araçtan çok soğudum. Talebimin yerine gelmesini istiyorum. İsimli mercilere müracaatımı yaptım” diye konuştu.
Ülgür’ün arabası aldığı bayi yetkilileri ise bahsin muhatabının kendilerinin değil, Türkiye distribütörü olduğunu söyledi.